צור קשר

ביטוח רכב דרך האינטרנט

רשת האינטרנט, אשר הגדירה מחדש את תרבות הצריכה, הצליחה לנער אפילו את ענף הביטוח. למרות המוניטין השמרני משהו, גם ענף הביטוח בישראל (ובעולם) הצטרף בשנים האחרונות למהפכה ווירטואלית. מצד אחד, חברות ביטוח זיהו את הפוטנציאל האדיר אשר טמון במרחב המקוון והן נעזרות ברשת ככלי להגיע היישר אל לקוחות הקצה (ללא מתווכים בדרך). מנגד, הצרכנים הישראלים עברו אף הם שינוי תפיסתי בכל הנוגע לרכישות באינטרנט בכלל, ורכישות ביטוח און-ליין בפרט.

ביטוח רכב הוא המוצר הביטוחי הנמכר בישראל ולא בכדי, כאמור כל בעל רכב מחויב על פי חוק לרכוש ביטוח רכב בעת קניית רכב חדש. וכמעט כולם אינם מסתפקים בפוליסה הבסיסית ומרחיבים את המעטפת גם לביטוח רכב מקיף (או לכל הפחות, לביטוח רכב צד ג'). על פי דו"חות רשמיים של משרד האוצר, הפרמיות אשר משולמות בגין ביטוח רכב מהוות כ-60% מכלל הפרמיות בענף הביטוח בישראל, וזהו המוצר התחרותי ביותר.

כעת, נשאלת השאלה, מהם היתרונות אשר מקופלים ברכישת ביטוח רכב דרך האינטרנט, והאם ומדוע מדובר בצרכנות נבונה. ובכן, הנה כמה פרמטרים שכדאי להכיר:

חמש נקודות שחייבים להכיר לפני ביצוע רכישת ביטוח לרכב

• פשטות הביטוח

ביטוח רכב איננו נחשב למוצר ביטוחי מורכב (בהשוואה למוצרים אחרים בתחום). אמנם קיימים הבדלים רבים בין הפוליסות השונות, אך גם לקוחות אשר אינם בקיאים בנושא יכולים בהחלט לאתר את הפוליסה המתאימה להם. יתרה מזו, חברות ביטוח באינטרנט מספקות מידע רב באתר החברה (כגון מדריכים מקצועיים, עמודי שאלות ותשובות, פוליסות לדוגמה וכדומה). כמו כן, ניתן כמובן ליצור קשר עם נציג חברת הביטוח דרך האתר בכל שאלה ושאלה.

• שכיחות הביטוח

ביטוח רכב הוא המוצר הביטוחי הנמכר ביותר בישראל, והוא נחשב גם למוצר התחרותי בענף. חברות ביטוח אשר משווקות ביטוח רכב דרך האינטרנט מצליחות בדרך כלל "לנצח" בתחרות העסקית תודות לחיסכון בעלויות שוטפות ועמלות סוכנים מתווכים. מיותר לציין כי המרוויחים העיקריים הם הלקוחות.

• השוואת מחירים

רכישת ביטוח רכב באינטרנט מאפשרת ללקוח לערוך השוואת מחירים מדויקת שכן כל הנתונים פרושים לפניו כחומר ביד הגולש. בדומה כמעט לכל קנייה במרחב הווירטואלי, גם רכישת ביטוח רכב באינטרנט היא בסופו של היום צרכנות נבונה. שימו לב, היכולת להשוות בין הפוליסות השונות רלבנטית לא רק בין חברת ביטוח אחת לאחרת, אלא גם בין המוצרים הביטוחיים השונים אשר משווקים על ידי אותה החברה. הכל, בלחיצת כפתור.

• זמן זה כסף

ביטוח רכב באמצעות האינטרנט מסייע ללקוח לחסוך זמן רב בפגישות ביניים מול מתווכים ונציגי שירות. אמנם חברות הביטוח באינטרנט מאפשרות גם יצירת קשר עם נציגים מטעמן, אך בכל מקרה רכישת הביטוח יכולה להתבצע ללא כל גורם מתווך ובלחיצת כפתור בלבד. החיסכון בזמן איננו בא לידי ביטוי רק בכסף אלא גם בטרחה.

• ניהול הפוליסה לאחר הרכישה

רכישת ביטוח רכב איננה מסתיימת כמובן בהתקשרות הראשונית עם החברה המבטחת. לאחר מכן, הלקוח מעוניין להמשיך ולעקוב אחר התשלומים, הפרמיות, הכיסויים הביטוחיים וכדומה. חברות ביטוח אשר משווקות מוצרי ביטוח באינטרנט מעמידות לרשות לקוחותיהן גם פלטפורמה מקוונת ידידותית למשתמש המאפשרת לנהל מעקב מסודר אחר הפוליסה (בכל שעה ובכל זמן). הלקוח יכול לברר את כל הפרטים הרלבנטיים, במועד הנוח לו וללא צורך בפנייה לסוכן הביטוח.

לסיכום,

יותר ויותר ישראלים מגלים לאחרונה את סוד קסמו של האינטרנט גם מבחינת ענף הביטוח. היתרונות הרבים אשר גלומים בתוך רכישת ביטוח רכב באינטרנט הופכים את חברות הביטוח הישירות לאלטרנטיבה מצוינת עבור בעלי רכבים בישראל. לכך יש להוסיף את העובדה שגם חברות ביטוח אשר משווקות מוצרים באינטרנט מעמידות לרשות לקוחותיהן מערך זמין של נציגים מטעמן אשר ניתן לפנות אליהם בכל שאלה ושאלה.